Zuiderpark

Onlangs volgde ik de beeldenroute in het Zuiderpark. Er staan daar prachtige beelden en elk beeld heeft zijn eigen verhaal.  In  1995 werd het park gerenoveerd. Stroom Den Haag greep die gelegenheid aan werken, die als gevolg van ingrepen elders in de stad hun vaste plaats hadden verloren, de vondelingen, een nieuwe plaats in het park te geven, een “tweede” leven. Thans bestaat ook de mogelijkheid beelden, die wegens werkzaamheden elders tijdelijk hun standplaats verliezen, in het park onder te brengen.

Vandaag fietste ik naar het park met de intentie één van de beelden te tekenen. Het was echter vanwege het mooie weer druk in het park. Overal zaten en lagen mensen, er werd op veel plekken gebarbecued en hier en daar klonk muziek. Het was zomers gezellig maar ook een beetje viezig, want er wordt in het Zuiderpark wel heel veel afval gewoon op de grond gegooid. Omdat ik geen geschikte plek vond zette ik het voornemen een beeld te tekenen opzij. Ik zocht de betrekkelijke rust van het terrein rond Stadsboerderij de Herweijerhoeve op en daar in de schaduw van een kastanjeboom maakte ik de tekening voor dit bericht.

Geef een reactie

