Modeltekenen met houtskool bij het Amateurspalet

De eerste standen tekende ik gisteravond heel snel: veel schetslijnen, vegen, gummen, poetsen, de lichte plekken met kneedgum ophalen, vrij ongecontroleerd dus, voor mijn gevoel….
Koosje4
koosje3
Na de pauze probeerde ik rustiger te werken en de lijnen in één keer goed neer te zetten.Koosje2
Bij deze vond ik dat aardig gelukt, misschien omdat het een makkelijke stand was.
kossje1
Hier kreeg ik er wat meer moeite mee, ik moest mezelf een paar keer corrigeren.
Koosje6
En bij deze stand kwam ik er niet uit. Ik maakte het boven lijf te lang en het lukte me niet de gekantelde vrouwenheup overtuigend te tekenen. Dus begon ik toch maar weer te vegen en te gummen.

Meestal tekenen we 8 standen op een avond, ik geloof dat het er gisteren 7 waren.

One thought on “Modeltekenen met houtskool bij het Amateurspalet

Geef een reactie

