Elektronisch modeltekenen

Brushes
Brushes

1011085_629351420446423_520367299_n[2] 1533962_629351313779767_7907637_n[1] 1549514_629351267113105_338418553_n[1] 522406_629351210446444_1215830332_n[1]Gisteren was bij het Amateurspalet de eerste les modeltekenen van het nieuwe jaar. Ik tekende niet op papier, maar op mijn tablet.

De plaatjes heb ik al op Facebook gezet.

De reactie van Hans Harleman: Ik gebruik sketch pro en kan daar redelijk mee uit de voeten, voordeel ik kan in lagen werken. Originele laag is een foto van een tekening en in de laag daarop werk je dan door in verschillende lagen te werken kun je zelfs op een gegeven moment als je het goed genoeg vindt het origineel weghalen

Mijn antwoord op Facebook: Zo doe ik het, Hans Harleman Cartoonist Fotocartoonist Hansha, ook wel eens, maar dan met de app Brushes. Daar heb ik voor gekozen, omdat David Hockney ermee tekent. Sketch pro ga ik nu ook proberen. Mijn tekenleraar zei gisteren dat ik de manier waarop ik teken met houtskool of met inkt probeer te vertalen naar het tekenen op een tablet. Spannender is het om voor het elektronisch tekenen een nieuwe manier van tekenen (en van denken) te vinden. De eerste auto’s leken op een koets, pas later kwam men erachter dat een andere manier van voortbewegen een andere vormgeving vereist.

One thought on “Elektronisch modeltekenen

  1. Toen de elektrische gitaar, elektronische piano en zelfs saxofoon kwam, werd niet alleen het geluid anders maar zeker ook de manier van spelen en denken. Daar zijn allerlei stromingen door ontstaan die op de authentieke instrumenten met hun manier van spelen, niet mogelijk waren geweest. De ontwikkelingen door het digitale tijdperk, ook op het gebied van tekenen/schilderen, kunnen ons meer en andere mogelijkheden geven en zeker verrijken. In ieder geval interessant; een boeiende en leuke tijd waarin we leven, zeker wat dat betreft.

    _____

Geef een reactie

