Fiets

Met dievenogen keek ik de afgelopen week naar de fietsen op straat. Vrijwel alle fietsen in goede staat zijn  vastgeklonken aan hekken, aan lantarenpalen of aan elkaar. Slechts een enkele fiets staat los, met alleen een beugelslot, klaar om door een dief achterin een busje te worden gezet. Zo stond ook mijn mooie Gazelle vorige week zondag voor ons portiek, op slot, maar niet vast aan het hek. Ik had de intentie hem, voor de avond zou invallen, boven in huis te zetten, maar dat vergat ik. De volgende dag was hij weg.

Remco Campert schreef dit over fietsen in de Volkskrant van afgelopen zaterdag.

kerstkaart4Gelukkig was mijn fiets verzekerd. Vanmiddag heb ik een nieuwe gekocht. Ik hoop dat ik deze weet te behouden, totdat ik toe ben aan een elektrische fiets.

Geef een reactie

