Paleis Noordeinde

paleisNoordeindeZondagochtend, Paleis Noordeinde gezien vanuit de Paleistuin. Rond een uur of negen begon ik met tekenen. Ik zat in de bosjes tegen een boom. Vanuit de boom vielen natte kledders duivenpoep op mijn schetsboek. Ik begon opnieuw. Achter mij kwam het park tot leven. Een vader speelde met zijn kind, om de paar minuten klonken de stappen van joggers, een sportinstructeur gaf met luide stem instructies aan een workoutgroep. Toen ik wegging hoorde ik de instructeur zeggen: “applaus voor jezelf!”. De vrouwen en de enkele man van zijn groep gaven elkaar een high five. Er kwamen twee agenten op mountainbikes aanfietsen. Even dacht ik dat ze doorgekregen hadden dat een vreemde snuiter vanuit de bosjes het paleis aan het tekenen was.

Geef een reactie

