Copernicusstraat

Schets van een gevel in de Copernicusstraat. Iemand die  in één van de etages op de tekening woont gaat binnenkort verhuizen en heeft mij gevraagd een tekening van haar oude huis te maken. Ik vind het erg moeilijk, want ik kan geen afstand nemen van het pand  en het zijn vooralramen en bakstenen die ik moet tekenen. Hoe maak ik het leuk?
Schets van een gevel in de Copernicusstraat. Iemand die in één van de etages op de tekening woont gaat binnenkort verhuizen en heeft mij gevraagd een tekening van haar oude huis te maken. Ik vind het erg moeilijk, want ik kan geen afstand nemen van het pand en het zijn vooralramen en bakstenen die ik moet tekenen. Hoe maak ik het leuk?
3 thoughts on “Copernicusstraat

  1. Beste Geert,
    Zondagskind!

    Zondagskinderen, zij die les van je krijgen of je mogen ontmoeten.
    Waar zie je die prachtige bordtekeningen nog.

    Stop met je twijfels over anatomie of de ramen in de Copernicusstraat.
    Je twijfelt daar bij onderwerpen die zich minder lenen voor jouw vlotte lijnvoering.
    En daarom zijn ze minder ‘vlot’ dan je andere tekeningen en dat is wat je ervaart.
    Ze zijn anders, maar ook goed. Thats all.
    Geloof deze oud onderwijzer en later tekenleraar maar.

  2. Beste Geert,
    Zondagskind!

    Zondagskinderen, zij die les van je krijgen of je mogen ontmoeten.
    Waar zie je die prachtige bordtekeningen nog.

    Stop met je twijfels over anatomie of de ramen in de Copernicusstraat.
    Je twijfelt daar bij onderwerpen die zich minder lenen voor jouw vlotte lijnvoering.
    En daarom zijn ze minder ‘vlot’ dan je andere tekeningen en dat is wat je ervaart.
    Ze zijn anders, maar ook goed. Thats all.
    Geloof deze oud onderwijzer en later tekenleraar maar.

Geef een reactie

