Vlaggetjesdag

Voor vandaag had ik me ingeschreven als zondagsschilder op vlaggetjesdag. Ik wilde gaan aquarelleren. Het begon echter al snel hard te regenen. Spullen nat, jas nat, ik kreeg het koud. Steeds als het droog leek en ik het werk wilde hervatten begon het weer hard te regenen. Ik stond op het punt het op te geven, toen ik Dennis tegenkwam. Hij moest met een vriend optreden bij de Ziekenomroep. Ik met met hen meeggegaan.
Terwijl Dennis een lied zong over Vlaggetjesdag tekende ik de beide muzikanten na.

Scan0003

DSC01053
Nadat ik met Dennis en zijn vriend koffie had gedronken klaarde het weer op. Eindelijk de haven schilderen!… maar weer werd ik onderbroken. Nu door een Iranees, een aardige man, die mij verzocht zijn portret te tekenen. Terwijl ik met zijn hoofd bezig was kwamen er meer mensen vragen om een portret. Voordat ik het wist zat ik achter elkaar portretjes te tekenen. Dat was niet de bedoeling, maar ik was wel lekker bezig.6a0133f10f04fe970b01538f1e7737970b
Toch vond ik nog tijd om te werken aan een aquarel van de haven. Maar toen ik, tijdens een korte pauze om de inwendige mens te versterken,terug kwam van Henk Patat, waar ik één van mijn consumptiebonnen had besteed aan een patatje, stond de Iranees mij op te wachten met zijn vrouw. Of ik ook zijn vrouw wilde tekenen. Met het tekenen van haar portret heb ik de dag besloten. Toen ik weg fietste hoorde ik op het podium Lenny Kuhr de troubadour zingen, dat zong ze ook toen ik 's ochtend aan kwam fietsen.  Zij heeft een paar keer opgetreden vandaag. Haar repertoire is natuurlijk een stuk ruimer dan de troubadour. Het klonk goed.DSC01056

Geef een reactie

