De Draak

In het bijbelboek Openbaring droomt de naar het eiland Patmos verbannen Johannes over een draak, een beeld van het kwaad. Daarover ging het vanochtend in groep 4 tijdens een les uit de catechese methode Trefwoord.

Ik was van plan met handvaardigheid te gaan schilderen. Daar zag ik echter van af: ik was moe, ik had geen zin in rommel.

In plaats daarvan heb ik de kinderen de draak uit de droom van Johannes laten maken. Ik liet ze xc3xa9xc3xa9n helft van de kop van de draak tekenen op een dubbelgevouwen blad. Door het tekenblad tegen het raam te houden en over trekken wat ze net hadden getekend ontstond de andere helft. Ze vonden het verassend leuk!Draak1
DSC00943 
Draak2 
Draak3 

Geef een reactie

