Zelfde trui

Scan16aVan Michel van de Luitgaarden ontving ik deze foto van mijn (tien jaar geleden overleden) broer Peter en mij. Peter draagt dezelfde bril als ik. Toen hij hem kocht realiseerde hij zich niet dat ik zo'n bril al had. Ik vond het zo raar en dom, dat ik er maar over door bleef emmeren. Peter zat er niet zo mee. Gelijk had 'ie.

Te oordelen naar mijn haar, mijn bril en de trui, die ik me vaag herinner, moet ik op de foto een jaar of twintig zijn geweest.

Ik heb moeten grasduinen in mijn oude spullen om onderstaand zelfportret te vinden waarop ik dezelfde trui draag.Scan0016
Ik wist namelijk dat ik die trui ooit getekend had. Het schriftje waaruit deze tekening komt, heb ik volgetekend in de zomervakantie van 1978. De zomer van het WK in Argentinixc3xab en van Miss you van The Rolling Stones. Ik was toen twintig, op de foto zal ik dus ook wel zo oud zijn geweest. 

Op de foto zie ik er jonger uit dan twintig, maarop de tekening, met al die rimpels, zie ik er een stuk ouder uit.

Geef een reactie

