Amateurspalet

0004mun 
0003mun
 
0002mun
 
0001mun

Vandaag eindelijk weer eens een BAPO(Bevorderings ArbeidsParticipatie Ouderen)-dag. Vanochtend de keuze uit dingen die ik moet doen: tekening stadsgezicht van Maassluis, tekening voor het jubileumfeest van de speeltuin, tekening voor een collega van mijn vrouw die zijn 25-jarig jubileum viert natuurlijk altijd het werk voor school, en de dingen die ik mag  doen: naar het Amateurspalet gaan om portret te tekenen en hardlopen. Ik koos voor het minst verstandige, maar wel het leukste. Vanochtend ben ik naar Rijswijk gefietst voor het portrettekenen. Bob Lens, de invaller van onze vaste doecent, houdt er een ruime opvatting van portrettekenen op na, wat bij mij resulteerde in een aantal pentekeningen van ons model Munnik. Dadelijk ga ik hardlopen. Met verstrijken van de tijd wordt de druk van de dingen die ik moet doen alleen maar groter. Dat moet dan maar, mijn hoofd is te vol.

3 thoughts on “Amateurspalet

  1. goede tekeningen man.
    weet je dat je bij het fotograferen van wit papier de belichtingscorrectie van je fototoestel naar ongeveer +2/3 zou moeten zetten?
    dan snapt je toestel dat het wit papier is, in plaats van grijs waar heel veel licht op valt.

Geef een reactie

