Maassluis

Maassluis 
Ik heb een opdracht gekregen om twee pentekeningen te maken van stadsgezichten van Maassluis. Een grotere klus dan voorzien! Ik wilde deze vakantie naar Maassluis fietsen om de tafereeltjes in het echt te bekijken en na te tekenen, dat maakt de beleving tijdens het uitwerken wat beter, maar daar heb ik geen tijd meer voor. Ik moet het ongeveer anderhalf keer groter tekenen dan op de foto's. Het vergroten heb ik met ruitjes gedaan. Erg saai!

Dadelijk ga ik bij Goedman tekenpapier en kroontjespennen kopen. Tijden het uitwerken kan ik  lol hebben aan de penvoering. Het moeten niet al te duidelijk nagetekende foto's worden!

2 thoughts on “Maassluis

  1. Hallo Geert,
    Geweldig dat je inderdaad gistermiddag, vrijdag de 26ste november, al de tekeningen gemaakt hebt van de kerken in Den Hoorn en Schipluiden.
    Wat betreft de lage temperatuur maar goed dat Marijke thuis was om op te warmen en de inwendige mens te versterken.
    Nogmaals hartelijk dank.

    Wat betreft de teksten, namen van de bestaande parochies, vraag ik nog na wat het precies moet zijn (St. Antonius en St. Cornelius of HH Antonius en Cornelius, of H. Antonius en H. Cornelius) voor Den Hoorn en H. Jacobus de Meerdere voor Schipluiden.
    Zodra ik hier duidelijk over heb gekregen volgt reaktie.

    PS;In het artikel hierboven svp Maasdijk wijzigen in Maasland.

    Beste groet en tot horens, tot ziens, Koos

Geef een reactie

