Schrijnwerkersgilde (1976)

Scan0001 
Deze pentekening heb ik gemaakt op 4 september 1976. Ik was toen 18 jaar. Het origineel heb ik niet. Dat heb ik gegeven aan mijn meester van de vierde klas van de lagere school. Voor hem heb ik in de laatste jaren van de lagere school en in het eerste jaar van de middelbare school veel geschiedenistekeningen gemaakt. Hij gebruikte die voor zijn lessen.

Later tekende ik incidenteel nog wat voor hem. Dit moet xc3xa9xc3xa9n van de laatste tekeningen zijn geweest die ik voor hem heb gemaakt. Af en toe vind ik het jammer dat ik de originelen van al die tekeningen niet heb.

Meestal concentreerde ik me op de poppetjes, de rest was bijzaak. Van deze pentekening herinner ik me mijn voornemen meer aandacht te besteden aan de ruimte. Dat is wel gelukt lijkt me. In de donkere muur heb ik korte haaks op elkaar staande arceringen gebruikt. Dat deden toen veel illustratoren.  

Geef een reactie

