Bommel

Scan0036 
Amateur Kunstenaarsvereniging Matuvu exposeert in Wooncentrum Loosduinen. Zondag heb ik voor die expositie drie schilderijtjes ingeleverd bij de voorzitter van Matuvu in de Archipelbuurt.

Toen ik terugfietste kwam ik een man tegen van mijn oude voetbalclub GONA. Ik had hem lang niet meer gezien. Ik vertelde hem van de schilderijtjes.

"Jij bent toch meer een tekenaar?", was zijn reactie. Hij vertelde me dat ik lang geleden een tekening voor een vriend van hem had gemaakt. Ik had die vriend moeten tekenen als heer Bommel die aan het biljarten was. Het begon me wat te dagen, dat moet ergens halverwege de jaren tachtig zijn geweest. Ik had hem berenoortjes gegeven, maar met een mensengezicht. 

Die vriend van hem was al diverse malen verhuisd, maar in elke woning kwam die tekening van mij te hangen.

Toen hij me dat zo vertelde kwam de situatie waarin ik de tekening maakte naar boven: Zondagmiddag, moe van het voetballen, Paulina niet thuis, radio aan, lekker tekenen.

Op de radio George Harrison met "I got my mind set on you".

This time I know it's real, this feeling that I feel. I know if I put my mind to it, I know that I really can do it…I got my mind set on you. 

Volgens Wikipedia dateert die hit uit 1987, dus het kan kloppen.

Geef een reactie

