Meermanno

Oli 
 
DSC00202
DSC00196
DSC00205
De afgelopen weken ging het met geschiedenis in groep 7 over het Christendom in de Middeleeuwen. Als afsluiting van de lessenreeks heb ik vanmiddag met een aantal kinderen van groep 7 museum Meermanno bezocht. Het was een les op maat. Vooraf heb ik het museum op de hoogte gesteld van waar we in de klas zoal over hebben gesproken. De les was daarop afgestemd. Dat werkt heel goed, vooraf overleggen met een museum. Meermanno is een museum dat altijd alle medewerking verleent. Onze museumdocent begeleidde de kinderen heel leuk en kundig. Ik mocht van hem nog even xc3xa9xc3xa9n van de eerste gedrukte exemplaren van Carel ende Elegast doorbladeren. Dat boek kwam uit zijn persoonlijk bezit.

Zo af en toe is het leuk buiten schooluren iets met kinderen te ondernemen. De kinderen zijn enthousiast, kiezen er zelf voor, met als gevolg dat ik me minder een meester voel, die gebonden is aan regels en voorschriften.

Geef een reactie

