Mensfiguren

Scan0044 
Maar liefst 3 lessen uit onze methode beeldende vorming Moet je doen! sla ik over voor de handvaardigheidsles van morgen aan groep 4.

Voor de eerste opdracht moet ik tijdschriften hebben, waaruit de kinderen plaatjes kunnen knippen die op de xc3xa9xc3xa9n of andere manier iets met elkaar te maken hebben. Helaas heb ik dit weekend net alle oude tijdschriften, die we in huis hadden, in de papierbak gemieterd.

Voor de volgende opdracht moeten de kinderen op grote vellen een omtrek van hun lichaam maken in de houding van een acrobaat. Zulke grote vellen hebben we op dit moment niet. Voor de derde opdracht heb ik voor ieder kind een schoenendoos nodig. Dat lukt me niet meer, dan had ik eerder moeten beginnen met verzamelen.

Wat wordt het dus?.. Met behulp van een werkblad met mensvormen maken de kinderen mensfiguren die als een puzzel in elkaar passen. Het werk van Keith Haring dient als inspiratie.

Als het wat wordt, toon ik morgen het resultaat.

Geef een reactie

