Kinderboekenmarkt

Scan0031 
Vandaag heb ik de kinderboekenmarkt bezocht in het atrium van het stadhuis. De recessie heeft ook toegeslagen in de wereld van het kinderboek; er waren minder stands, er waren minder schrijvers en illustratoren, het was allemaal minder dan in andere jaren.

Ineke Mahieu signeerde er haar nieuwe jeugdboek Overal Water, dat gaat over de watersnoodramp van 1953. Zij bood aan een les te geven op De Parkiet over dit thema. Zo'n aanbod sla ik niet af.

www.inekemahieu.nl

Vanmiddag zag ik op Het Plein de schrijver Bernhard Schlinck uit de horecagelegenheid Millers komen. Dat is de schrijver van De Voorlezer (de film naar het boek heet The Reader met Kate Winslet in de hoofdrol). Ik had hem bijna aangesproken, maar deinsde op het laatste moment toch terug.

Onlangs ben ik lid geworden van een leesclub. Het eerste boek dat we gaan lezen is het nieuwste boek van Bernhard Schlink: Zomerleugens. Het is net uit.

One thought on “Kinderboekenmarkt

Geef een reactie

