Slang

Slang 
Als stoplap in de klas, laat ik de kinderen wel eens een slang tekenen die zich om een tak heeft gekronkeld. Eerst de sinus, laat ik het zo maar noemen, helemaal tekenen, dunnetjes met potlood, en dan uitgummen wat je niet ziet: zie je wel, zie je niet…

Ik zag het voor het eerst een leerkracht doen op basisschool Nieuw Waldeck, toen ik daar begin jaren negentig stage liep.

Kinderen vinden het meestal leuk. Het is niet creatief, maar wel effectief.

De tekening bovenaan dit bericht is mijn voorbeeld, gemaakt op het smartboard. De tekening hieronder heeft Vivian uit groep 4 gemaakt.Scan0027

One thought on “Slang

Geef een reactie

