Dierendag

De les beeldenvorming uit de methode Moet je doen! die voor morgen op het programma staat lijkt niet bijzonder inspirerend. Ik lees een verhaal voor over huisdieren die op Dierendag helemaal vrij zijn en al hun wensen vervuld zien: Koeien kunnen vliegen, honden kunnen rolschaatsen….Hoe ziet zo'n dier eruit?

De kinderen uit groep 4 gebruiken voor deze opdracht een knipvel met dierpatronen, dat ook al voor de opdracht spiegelbeesten is gebruikt. (Een zwaktebod?)

Ze stellen uit de dierpatronen een dier samen, dat doet waar het zin in heeft. Ze plakken die patroontjes op eenvel paier. Vervolgens mogen ze er dingen bij schilderen: de vleugels voor de koe, de skates voor de hond.

Als ze daarmee klaar zijn kunnen ze er een achtergrond bij schilderen.

Ik denk dat ik de kinderen uit mijn groep vier maar weinig kleuren verf geef, waarschijnlijk komt dat het resultaat ten goede.

Hieronderwat ik ervan gemaakt heb.

Dog

Dog2

Geef een reactie

