Bord met eten

Bord
De opdracht die de kinderen van groep 4 dinsdag van Moet je doen! krijgen is: schilder een bord met je lievelingseten. Ze krijgen ronde vellen papier. Eerst moeten ze met potlood het eten schetsen. Daarna moet ze met een brede kwast in grote vlakken hun kippenbouten, patatjes, of waar hun voorkeur ook naar uitgaat, schilderen. Als laatste moeten ze met een penceel de details aangeven: de afzonderlijk patatjes. de doperwtjes, de uitjes… 

Als suggestie krijg ik als leerkracht mee om aan het eind van de les een tafel te dekken met daarop de ronde " bordschilderijtjes"  van de kinderen en het werk vervolgens te bespreken. 

Vanavond heb ik zelf geprobeerd een bord te schilderen, met de maaltijd die ik vanavond heb gegeten. Ziet iemand wat het is? Ik denk het niet. Het ziet er ook niet smakelijk uit, terwijl het toch echt lekker was.

Het wordt echt tijd dat ik me meer ga toeleggen op schilderen.

3 thoughts on “Bord met eten

  1. Kan! Maar doe je het ook?
    Liever niet!
    Als ik via Google op zoek ga naar beeldmateriaal voor mijn lessen kom ik héél vaak terecht op deze fanatastische blog. Inmiddels staat ie bij mijn favorieten.
    Leuk om al je tekeningen te zien en om de verhalen te lezen.

    Carla

Geef een reactie

