Zo moet je het niet doen!

Niet doen Niet doen 2
We hebben een nieuwe methode Beeldende Vorming; Moet je doen!.  De teken- en handvaardigheidopdrachten zijn niet gescheiden in deze methode. Dat zorgt voor wat verwarring. Morgen wil ik de kinderen van groep 4 bovenstaande opdracht laten maken. 

Vanavond wilde ik het even uitproberen. In het begin werkte ik met beleid; daar een rotspartij, hier een meertje, daar een zandvlakte, hier een bos… Ik zette alles in lichte tonen op, zodat de sporen  zich later duidelijk zouden af tekenen.Toen ik echter de sporen er in ging schilderen raakte ik zelf het spoor bijster; ik begon enorm te knoeien, pasteus, met een paletmes, steeds weer wat nieuws proberend. Ik stopte pas toen ik zag dat er een grote klodder verf op mijn nog redelijke nieuwe broek zat. De puinhoop om mij heen bekijkend constateerde ik ook verf op mijn beeldscherm, op de vloer en op de tafel. Voortaan oude kleren aan trekken, en de tafel met kranten bedekken, kortom beter voorbereiden dus!

Ik weet nu in ieder geval waar ik morgen op moet letten. Moet je doen! heeft zich voor deze opdracht laten inspireren door kunst van Aboriginals.

Geef een reactie

