Weer niet

Scan0027 
" Weer niet", kopte de Volkskrant vanochtend, "Vuig spel", zo karakteriseerde de krant het voetbal van het Nederlands Elftal. Vuig was het spel van Nederland zeker en dan met name dat van Van Bommel en De Jong. "Die is niet niet goed bij zijn hoofd",denk ik bij de overtredingen van De Jong, Van Bommel vind ik gewoon gemeen.

Spanje speelde beter, maar ook weer niet zo veel beter, dat Nederland geen kans had om te winnen. Ik hoopte op een bevlieging van Robben; als hij aan de bal was, dan gebeurde er tenminste wat, maar  ook Robben had het gisteravond net niet.

We hebben de wedstrijd gezien bij Wim en Annegien, toen we terugliepen naar huis, zat een meisje op een bankje in de speeltuin bij ons voor te braken. Een jongen stond er wat bescheten bij.  "Kan je dat niet in de afvalbak doen!" en "Daar spelen morgen wel kinderen!", riep ik haar toe, maar ik had geen zin er meer werk van te maken.  Als het me echt wat kan schelen, dan ga ik dadelijk kijken of ik moet schoonmaken.

Het duurde erg lang dit WK, het spel was vaak gruwelijk saai, jammer dat Nederland niet heeft gewonnen, maar blij dat het allemaal voorbij is.

One thought on “Weer niet

  1. Hoi Geert en Suzanne,
    Handig zo’n vader die zo’n fleurige muurschildering in je kamer kan maken. Als ik er naar kijk word ik helemaal vrolijk.
    Groet,
    Bianca

Geef een reactie

