Brand op de Thomsonlaan

Scan0025
Vanmiddag  was er brand op de Thomsonlaan, in een woning boven de Kringloop winkel. Het rook naar verbrand plastic. Ik zag hoe brandweer een katje naar buiten bracht. Dat deed me denken aan de Brandweermannetjes uit de Goudenboekjes. Twee vrouwen, blijkbaar bewoners van de woning, zochten steun bij elkaar. 

Vanochtend, toen ik aan het rennen was op het strand tussen Kijkduin en Scheveningen, zag ik hoe de strandpolitie twee mensen uit het zeewater redde. Ver weg in het water staken zes koppetjes boven het water uit, twee groepjes van drie. Ze zaten vast aan een lang touw. Twee agenten op het strand trokken dat touw naar zich toe. Ik heb gewacht tot de eerste groep de branding bereikte; twee reddingswerkers ondersteunden een wankele drenkeling in een surfpak. Op het strand gaf de geredde zijn redders een hand. Ik heb niet gewacht tot het tweede groepje op het strand getrokken was.

In de duinen zag ik een hagedis. Die heb ik nooit eerder gezien in de duinen.

3 thoughts on “Brand op de Thomsonlaan

  1. Maar vanmorgen rond half elf deed ie ’t dus weer! Grote storing!!! ’t Was mij gisteren ook niet gelukt.
    Bevallen je nieuwe loopschoenen????????
    Groetjes, José

Geef een reactie

